opschorten betaling gebrekkig product na faillissement
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: opschorten betaling gebrekkig product na faillissement Auteur: keesvlees BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 10:02
    —
hallo iedereen,

even een vraagje waar ik niet uit kom, kan ik mij beroepen op opschorting van betaling als een gebrekkig product niet meer geleverd/gerepareerd/vervangen kan worden omdat de verkoper van het product in kwestie inmiddels failliet is gegaan?

de verkoper houdt mij namelijk aan de betalingsverplichting, terwijl de garantie op het product vanwege het faillissement verloren is/zou zijn gegaan.

ben benieuwd wat jullie hier van vinden want ik zit even vast en probeer verdere problemen te voorkomen..

alvast bedankt!

#2:  Auteur: miss marple BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 10:37
    —
Waarom heeft u het product nog niet betaald? Loopt dit via een afbetalingsregeling? Het kan nl zo zijn dat u aan het afbetalen bent aan een derde partij die (meestal tegen rente) niets met het faillissement te maken heeft.

Het lijkt mij verder dat de verkoper u niet aan de betalingsverplichting kan houden, maar of de derde partij of de curator.
Dit doet mij denken aan het Neckermann.-debacle.

#3:  Auteur: keesvlees BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 11:40
    —
twee keer de spijker op zijn kop, waar zou ik hier meer over kunnen vinden? de zoekfunctie laat mij in de steek..

#4:  Auteur: miss marple BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 19:15
    —
Als ik u goed begrijp heeft u een betalingsregeling bij Vesting Finance lopen. Daar is het nodige over te doen geweest, consumentenfora van Kassa en Radar liepen vol.

Aangezien de verkoper niet meer bestaat (Neckermann heeft daar een handige doorstarttruc uitgehaald, men ging failliet, maar de hele top bleef zitten) kunt u geen beroep meer doen bij de verkoper op het hebben van een non-conform (gebrekkig) product. Het enige wat overblijft is een garantieverzoek bij de fabrikant. Maar nu het volgende probleem. Neckermann had zijn eigen reparatie-afdeling en de garantieclaims zijn afgekocht door de fabrikanten. Die zullen daarom ook niets meer voor u doen.

Aangezien u een betalingsregeling heeft lopen bij een derde partij, kunt u eigenlijk nergens meer terecht. Denken dat u onder uw betalingsverplichting uit kunt is een illusie. Het zou wat anders zijn als het product niet was geleverd. Zelfs in die gevallen heeft Vesting Finance nog (onterechte) aanmaningen verstuurd, maar dat is uiteindelijk in orde gekomen. Voor mensen zoals u zit er niets anders op om toch bij de fabrikant te gaan klagen en hopen op coulance.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/flitsfaillissement-neckermann-laat-klanten-met-lege-handen-achter/speel/1/

#5:  Auteur: keesvlees BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015 18:08
    —
hartelijk dank voor dit zeer complete antwoord, ik zal mij eens beraden op de volgende stap!

#6:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 14:40
    —
Ja, lijkt mij wel.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl