Vragen WAJONG, UWV
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Vragen WAJONG, UWV Auteur: Thomas-87 BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 9:50
    —
Als je als werkloze student arbeidsongeschikt wordt heb je dan recht op WAJONG?

Zo ja: Wat is de ingangsdatum? In mijn brief van het UWV staat dat het 1 jaar duurt (na datum arbeidsongeschiktheid) voordat hij kan ingaan, welke voorziening is er dan ipv de wajong om dat gat van 1 jaar te overbruggen? of beland je dan in de goot?

gr

#2: Re: Vragen WAJONG, UWV Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 9:58
    —
Thomas-87 schreef:
Als je als werkloze student arbeidsongeschikt wordt heb je dan recht op WAJONG?

Zo ja: Wat is de ingangsdatum? In mijn brief van het UWV staat dat het 1 jaar duurt (na datum arbeidsongeschiktheid) voordat hij kan ingaan, welke voorziening is er dan ipv de wajong om dat gat van 1 jaar te overbruggen? of beland je dan in de goot?

gr


Als je nieman dhebt om op terug te vallen voor levensonderhoud, een dak boven je hoofd etc., en je ook geen vermogensbronnen bezit om te voorzien in levensonderhoud, dan kun je bij je woongemeente aankloppen voor een bijstandsuitkering o.b.v. de Participatiewet (vroeger: WWB).

#3:  Auteur: Thomas-87 BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015 11:53
    —
Dat is waar ja maar dat is nieuwe wetgeving die regeling is 1-1-2015 in werking getreden ik val nog onder oude wetgeving omdat ik in augustus volledig aog werd. Ik was anders door gegaan met mijn studie.

#4:  Auteur: Thomas-87 BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 9:10
    —
verwijderd

Laatst aangepast door Thomas-87 op di 26 apr 2022 16:48, in totaal 1 keer bewerkt

#5:  Auteur: Thomas-87 BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015 9:15
    —
verwijderd



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl