Verwijzen naar oud arrest zonder rechtsoverwegingen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Verwijzen naar oud arrest zonder rechtsoverwegingen Auteur: advocaatjeleefjenog BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 19:52
    —
Voor een werkgroep moet ik verwijzen naar een oud arrest uit 1976, gepubliceerd in de BNB in 1978. Ik wil hierbij verwijzen naar stukken uit het arrest, probleem is dat de overwegingen van de Hoge Raad niet genummerd zijn. Een paginanummer is niet handig omdat dit soms anders kan uitvallen bij een download. Weet iemand hier raad mee? De enige houvast die ik heb is 'Overwegende' afgekort als 'O.' door de Hoge Raad. Verder nergens nummers van paragrafen of rechtsoverwegingen. (Het gaat echt om het arrest zelf, niet de conclusie of de noot)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

#2:  Auteur: ella BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 13:17
    —
Ik zou zeggen: "BNB 1978/135, overweging 8-11". Maar dan moet je zelf gaan nummeren.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 15:25
    —
Ik zou gewoon naar het arrest verwijzen en het verder aan de lezer overlaten, tenzij de overweging zo cruciaal is voor je betoog dat het de moeite waard is haar te quoten.

Het idee van ella vind ik trouwens ook niet slecht, want er kan geen misverstand bestaan over hoe je de overwegingen hebt genummerd (een overweging is een zinsnede die begint met "overwegende"). Ik zou dan niet schrijven overweging 8-11 maar "achtste tot en met elfde overweging".



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl