boeterente ANWB visacard
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: boeterente ANWB visacard Auteur: legalrebel BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 20:40
    —
Ik lees dit als aanpassing van hun alg. voorwaarden:
Wanneer u geen Gespreid Betalen Faciliteit op uw Card heeft afgesloten, moet u het volledig openstaand saldo binnen 21 dagen na ontvangst van uw rekeningoverzicht aan ons terugbetalen. Betaalt u niet op tijd terug, dan brengen wij daarvoor een boete in rekening. Deze boete wordt per 1 februari 2015 verhoogd van 1,17% naar 2,00% over uw openstaande saldo.

Dit zou betekenen dat een klant in gebreke 24% op jaarbasis moet gaan betalen! Dit is boven de wettelijke 15%. Betekend dit dat deze clausule in hun alg. voorwaarden nietig is?





Nieuw onderwerp

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 21:10
    —
Boete, het woord dat hier gebruikt wordt, is iets anders dan rente. En ik zie in het citaat ook niet staan of het per maand of per jaar is. Het is dus eenmalig lijkt me en dat past bij een boete.

#3:  Auteur: legalrebel BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 23:54
    —
Deze boete wordt per 1 februari 2015 verhoogd van 1,17% naar 2,00% over uw openstaande saldo.

Deze boete is niet eenmalig maar wordt per maand berekend.
Het maakt ook niet uit wat voor een naam je er aan geeft. De mini krediet verstrekkers hebben dat ook geprobeerd, maar de rechter heeft hier korte metten mee gemaakt.

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2014 0:51
    —
Ik ga af op de informatie die u geeft. Die is blijkbaar onvolledig.

#5:  Auteur: legalrebel BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2014 10:03
    —
Monique, Je had gelijk met jouw eerste antwoord. De boete is eenmalig, waarna de kaart geblokkeerd wordt. Wordt er dan niet onmiddellijk terugbetaald dat geldt de wettelijke rente.
Mijn vergissing!

#6:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2014 10:56
    —
Vergissen is menselijk. Wink



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl