duur pleidooi, lengte pleitnota in kort geding HB
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: duur pleidooi, lengte pleitnota in kort geding HB Auteur: ET BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 11:23
    —
Hoe lang mag het pleidooi van een advocaat in kort geding hoger beroep duren? Hoe uitgebreid mag de pleitnota daarbij zijn? (aantal pagina's)

Mogen bij de pleitnota opnieuw producties/bewijsmiddelen worden ingediend?

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014 11:26
    —
Het Hof kan aangeven hoe lang een pleidooi mag duren in het tussenvonnis waarin de datum van de zitting wordt bepaald. Een pleitnota heeft geen maximale omvang, maar alleen de uitgesproken tekst geldt als opgenomen in het procesdossier. Met een lange pleitnota moet je dus heel snel voorlezen; in de praktijk gebeurt dat ook wel eens.

In beginsel kun je producties indienen tot de rechter een datum voor vonnis heeft bepaald. Als op het laatste moment producties worden ingediend, kan de rechter die buiten beschouwing laten. Dat zal de rechter met name doen als de wederpartij onvoldoende tijd heeft gehad de betreffende productie te bestuderen om er adequaat op te reageren. Een omvangrijke productie die op het laatste moment wordt ingediend, terwijl de productie ook eerder had kunnen worden ingediend, zal de rechter in de regel buiten beschouwing laten. Het is overigens wel aan de wederpartij om bezwaar te maken tegen de late indiening van producties.

#3:  Auteur: Alfred777 BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014 20:06
    —
Doorgaans neemt een Hof 45 minuten voor een pleidooi per partij.
Bedenk verder dat een pleidooi meer bedoelt is voor het nader toelichten van eerder ingenomen standpunten en niet voor het opwerpen van nieuwe agumenten en producties.

Hoewel en pleidooi een vat onderdeel is van de laatste feitelijk instantie zijn de mogelijkheden daarvan erg beperkt.
Ik adviseer dan ook om het volgende stuk een goed door te nemen.

http://www.houthoff.com/uploads/tx_hhpublications/De_in_beginsel_strakke_regel.pdf

#4:  Auteur: ET BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 15:43
    —
Alfred777 schreef:
Doorgaans neemt een Hof 45 minuten voor een pleidooi per partij.
Bedenk verder dat een pleidooi meer bedoelt is voor het nader toelichten van eerder ingenomen standpunten en niet voor het opwerpen van nieuwe agumenten en producties.

Hoewel en pleidooi een vat onderdeel is van de laatste feitelijk instantie zijn de mogelijkheden daarvan erg beperkt.
Ik adviseer dan ook om het volgende stuk een goed door te nemen.

http://www.houthoff.com/uploads/tx_hhpublications/De_in_beginsel_strakke_regel.pdf


Vriendelijk dank, ik zal het met mijn advocaat doornemen.

#5:  Auteur: A.Verkerk BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014 14:24
    —
Ik mag voor u hopen dat hij dit al wel weet.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl