uwv weigert via rechter toegewezen salaris mee te rekenen.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: uwv weigert via rechter toegewezen salaris mee te rekenen. Auteur: anoniem1986 BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014 20:31
    —
Rechter heeft recent met terugwerkende kracht salaris toegewezen, (verschil tussen gewerkte en betaalde uren + ophoging naar minimumloon) is echter nog niet betaald door werkgever. Nu stelt uwv dat zij voor hoogte ww zich uitsluitend hoeven te baseren op loongegevens uit jaar voorafgaand aanvraag ww.

En aangezien het door de rechter toegewezen salaris niet voor die datum bekend is bij uwv en niet betaald is dit niet meegenomen hoeft te worden.


Klopt dit? En zo nee valt hier iets tegen te doen.

Vakbond heeft mij in zaak tegen werkgever (goed) bijgestaan maar geeft nu aan dat dit buiten hun reikwijdte valt. Heb niet de (financiële) mogelijkheden om zelf naar rechter te stappen voordat ik betaald ben en in jaar voorafgaand te veel verdient om in aanmerking te komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand...

#2:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 8:06
    —
Quote:
Heb niet de (financiële) mogelijkheden om zelf naar rechter te stappen voordat ik betaald ben en in jaar voorafgaand te veel verdient om in aanmerking te komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand...

U kunt dan wellicht een beroep doen op verlegging van het peiljaar als daar omstandigheden voor zijn.
Wellicht dat een ander forumlid daar wat bredere uitleg aan kan geven.

#3:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 11:35
    —
U kunt hierover meer lezen op http://rvr.org/nl/subhome_rz/rechtsbijstandverlener,Inkomensgrenzen.html:

Is uw inkomen of vermogen sterk gedaald?
De Raad kijkt in 2014 naar uw inkomen en vermogen in 2012. Maar als u sinds 2012 opeens veel minder bent gaan verdienen, kunt u de Raad vragen om naar uw situatie in 2014 te kijken. Dit heet een 'verzoek om peiljaarverlegging'.

Formulier peiljaarverlegging 2014 en toelichting 2014: http://rvr.org/binaries/rz-downloads/toelichtingpeiljaar_2014_web.pdf

Formulier peiljaarverlegging 2013 en toelichting 2013


Laatst aangepast door UwJurist.nl op vr 21 nov 2014 15:58, in totaal 1 keer bewerkt

#4:  Auteur: miss marple BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 14:48
    —
Kunt u dan niet eerst beter achter dat achterstallige salaris aangaan? U heeft een vonnis van de rechter. Zet er een deurwaarder op en zorg dat die werkgever snel over de brug komt. Desnoods met beslaglegging.

Het zou kunnen dat het achterstallige salaris uiteindelijk toch mee wordt gewogen bij het vaststellen van een recht op een toevoeging, zodat u achteraf alsnog de advocaat mag betalen en dan zal de rekening waarschijnlijk niet misselijk zijn.

#5:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 16:00
    —
miss marple schreef:
Het zou kunnen dat het achterstallige salaris uiteindelijk toch mee wordt gewogen bij het vaststellen van een recht op een toevoeging, zodat u achteraf alsnog de advocaat mag betalen en dan zal de rekening waarschijnlijk niet misselijk zijn.


Dat risico loopt u zeker.

#6:  Auteur: anoniem1986 BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014 17:01
    —
Verandering peiljaar zal voorlopig niet helpen 2012 was goed jaar voor mij en voor 2013 2014 zal dus loon achteraf gecorrigeerd worden....

En van een kale kip valt weinig te plukken, kan wel in de rij gaan staan voor beslag leggen, maar als ik daarmee help bedrijf om te duwen sta ik toch achter de bank (die al beslagen heeft laten leggen) en evt. belastingdienst.

En uitspraak is ook recent gedaan, zitten nog in de gestelde termijn van rechter om te betalen...


Maar mijn vraag was richting uwv gesteld, hoe krijg ik het voor elkaar dat zij het toegewezen loon wel mee rekenen... ? Of klopt hun stelling?

#7:  Auteur: anoniem1986 BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2014 15:18
    —
Niemand?

#8:  Auteur: miss marple BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2014 22:37
    —
anoniem1986 schreef:
Niemand?

Ik weet het niet, daar zal ik eerlijk over zijn.

U zou uw verhaal nog op rechtswinkel.nl kunnen zetten, dat kan gratis en misschien kan daar iemand u verder helpen. Of u kunt naar het juridisch loket gaan.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl