Mandeligheid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Mandeligheid Auteur: vosinho BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 15:34
    —
Ik heb een vraag over de mandeligheid van een gebouwde:

Op de grens wordt een pad aangelegd met op het eind een dubbele garage. Deze garage wordt gebouwd op het terrein van zowel A als B.

Hoe zit het dan met de mandeligheid. Zal dan automatisch de verplichting op zowel A als B rusten met het oog op de bijdragen in de kosten en onderhoud van het gehele gebouwde?

#2: Re: Mandeligheid Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 23:29
    —
vosinho schreef:
Ik heb een vraag over de mandeligheid van een gebouwde:

Van een gebouw. (Het gebouwde kan wel, maar alleen als duidelijk is over welk "bouwen" je het hebt. Het gebouwde is afgeleid van bouwen, zoals het gekookte is afgeleid van koken. Een gebouwde of een gekookte kan nooit.)

Quote:
Op de grens wordt een pad aangelegd met op het eind een dubbele garage. Deze garage wordt gebouwd op het terrein van zowel A als B.

Hoe zit het dan met de mandeligheid. Zal dan automatisch de verplichting op zowel A als B rusten met het oog op de bijdragen in de kosten en onderhoud van het gehele gebouwde?

Aan art. 5:60 BW is op basis van wat je schrijft nog niet voldaan, dus van mandeligheid lijkt me geen sprake.

#3: Re: Mandeligheid Auteur: vosinho BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2014 23:16
    —
Quote:
Op de grens wordt een pad aangelegd met op het eind een dubbele garage. Deze garage wordt gebouwd op het terrein van zowel A als B.

Hoe zit het dan met de mandeligheid. Zal dan automatisch de verplichting op zowel A als B rusten met het oog op de bijdragen in de kosten en onderhoud van het gehele gebouwde?

Aan art. 5:60 BW is op basis van wat je schrijft nog niet voldaan, dus van mandeligheid lijkt me geen sprake.[/quote]

Er moet dus eerst aan die vereisten worden voldaan? Hoe het precies geregeld wordt zal moeten blijken aan wat er in de akte staat?

#4: Re: Mandeligheid Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 01 nov 2014 1:42
    —
vosinho schreef:
Er moet dus eerst aan die vereisten worden voldaan? Hoe het precies geregeld wordt zal moeten blijken aan wat er in de akte staat?

Moet niet, maar om mandeligheid te krijgen wel.

Er zijn twee manieren waarop mandeligheid kan ontstaan: art. 5:60 BW en art. 5:62 BW. In de situatie die jij beschrijft lijkt art. 5:62 BW niet van toepassing te zijn. Blijft dus over art. 5:60 BW.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl