werken zonder arbeidsovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#16:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014 9:32
    —
bona fides schreef:
DENNIS79 schreef:
In toevoeging op wat ik schreef en geciteerd heb, is de andere kant van de medaille dat als er GEEN overeenkomst is, mondeling noch schriftelijk, voor bepaalde tijd, er sprake is van een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Als er GEEN overeenkomst is, dan is er geen overeenkomst...


Natuurlijk niet slim van mij om in een draad waar verwarring altijd op de loer ligt, bijzinnen zodanig te ordenen dat daaruit ook een verkeerde conclusie getrokken kan worden.

Zonder het expliciet te vermelden ga ik er wel vanuit dat er sprake is van een arbeidsovereenkomst, en niet opdracht of iest dergelijks. Wat ik hier dan bedoel is dat als er geen afspraak (overeenkomst) is die zegt dat het dienstverband tijdelijk is aangegaan. Er dus niets mondeling noch schriftelijk m.b.t. bepaalde tijd is afgesproken. Er dan sprake is van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Ik heb niet proberen te refereren aan het bericht van de TS, want wat zijn uitleg van "geen overeenkomst" is weten we inderdaad niet, maar we weten wel dat zijn stelling juridisch altijd onjuist is. Daar waar gewerkt wordt tegen betaling is namelijk altijd sprake van een overeenkomst, en in veel gevallen betreft het dan ook nog een arbeidsovereenkomst. Waarschijnlijk wordt dus enkel bedoeld dat er geen sprake is van een schriftelijk of digitaal document met de basisafspraken.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl