Ontbinding overeenkomst autohuur
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Ontbinding overeenkomst autohuur Auteur: obl49 BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 9:57
    —
Beste,

Sinds een jaar "huur" ik een auto direct bij een autodealer.
We hebben lang naar de prive-lease oplossing gekeken, echter beweerde de dealer dat het via hun goedkoper kon, als ik wel een klasse lager nam dan ik aanvankelijk wilde. Uiteindelijk heb ik hiermee ingestemd, en zo zijn we voor twee jaar een huurcontract aangegaan.

Dit contract telt maarliefst en half A4'tje. De belangrijkste punten hierin opgenomen zijn de maximaal te rijden kilometers en de meerprijs van kilometers. Verder staat is er afgesproken dat ik maandelijks een aflossing zou doen.

Nu een jaar later ben ik helaas werkloos geraakt. Hierdoor heb ik enige tijd (3 maanden) de aflossing niet kunnen betalen. Ik heb de dealer hier destijds over geschreven, maar hoorde alsmaar niks. Inmiddels heb ik een nieuwe baan en heb ik aangegeven alles met terugwerkende kracht de komende drie maanden te kunnen betalen. Afgelopen vrijdag ontving ik een brief terug, met het verzoek die zaterdag er op even langs te komen. De brief las ik echter maandagochtend pas. Nadat ik de dealer direct gemaild heb ontving ik vanochtend de volgende mail:

"Beste --,
Je hebt genoeg tijd gehad om eerder te reageren. Nu kom je pas met een reactie.
Wij willen je auto vandaag uiterlijk 13 uur gewassen ingeleverd hebben. We kunnen je terugbrengen op je werk of thuis."

Sowieso gaat dit niet lukken omdat ik momenteel op mijn werk zit, maar wat ik me afvraag, mogen ze dit ook zomaar eisen?
Destijds heb ik 10.000 euro aanbetaald. Kan ik hier dan de helft van terugeisen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Cedric

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 20:41
    —
Wat staat er in het contract

#3:  Auteur: obl49 BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 20:44
    —
Dank voor je reactie!
In het contract staat niets anders dan het afgesproken maandbedrag en dat dit per maand betaald dient te worden (verder geen consequenties wanneer dit niet gebeurt), de afgesproken kilometers, de meerprijs per kilometer en het bedrag dat ik heb aanbetaald.

Verder staat er helemaal niets vermeld, zelfs niets over doorbelasten van boetes, schade, of andere. Het zijn letterlijk 5 regels tekst.

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 21:54
    —
De vraag is inmiddels ook wat er - exact - in de brief staat en wat u - exact - hebt terug geschreven. Kortom, er is meer informatie nodig.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl