opdrachtnemer en verbreken van overeenkomst help aub
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: opdrachtnemer en verbreken van overeenkomst help aub Auteur: sjaanzwaan BerichtGeplaatst: di 26 aug 2014 18:39
    —
als een opdrachtgever (particulier) je gereedschappen verduistert en je daarmee chanteert om bepaalde werkzaamheden opnieuw uit te voeren en een brief te ondertekenen dat je dit ook daadwerkelijk zal doen mag ik dat als "ernstig verstoorde werkrelatie" betitelen ? Mag ik dan op basis hiervan de overeenkomst verbreken en aanbieden voor de restwerkzaamheden een vergoeding te betalen?

Even voor de duidelijkheid zonder tekenen had ik mijn gereedschappen niet terug gekregen.

Ik heb mijn verhaal denk ik in de verkeerde sectie geplaatst daar staan wat details beschreven omtrent deze opdracht.

Ik doe dit werk nu al 10 jaar en heb nog nooit van mijn leven zoiets ernstigs aan de hand gehad en weet mij dan ook geen raad. elk advies en hulp wordt zeer op prijs gesteld

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 6:35
    —
Een overeenkomst van opdracht kan te allen tijde worden beëindigd door de opdrachtgever (art. 7:408 BW). Alleen als sprake is van een arbeidsovereenkomst gelden de bijzondere regels omtrent opzegging.

#3:  Auteur: sjaanzwaan BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 9:30
    —
Dank voor uw antwoord
Ik ben denk ik iets onduidelijk geweest in mijn formulering.
Maar het gaat erom dat ik als opdrachtnemer de overeenkomst wil verbreken.
De situatie is van dien aard dat ik niet meer terug wil. Ik ben geïntimideerd, bedreigd en gechanteerd dus u kunt wel begrijpen dat ik daar niet meer wil werken.

#4: Opdracht opzeggen door opdrachtnemer Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014 8:46
    —
Dag,

Gezien wat u stelt, lijkt mij dat u de overeenkomst op kunt zeggen wegens gewichtige redenen.
Ik raad wel aan dit eerst goed in detail te bespreken met een jurist.
mr. Monique Doomernik

Artikel 7:402 BW

2. De opdrachtnemer die op redelijke grond niet bereid is de opdracht volgens de hem gegeven aanwijzingen uit te voeren, kan, zo de opdrachtgever hem niettemin aan die aanwijzingen houdt, de overeenkomst opzeggen wegens gewichtige redenen.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl