incasso stopzetten via rode kaart
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: incasso stopzetten via rode kaart Auteur: PIakstift BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2014 14:00
    —
Ik heb geprobeerd een incasso van een sportschool waar ik al maanden niet meer kom stop te zetten via een rode kaart van de rabo site. Toen de contributie alsnog werd afgeschreven heb ik deze laten storneren. Nu heb ik een brief in de bus met de mededeling dat opzeggen van contributie alleen kan via het uitschrijf formulier dat ik daar op kan halen en de contributie alsnog moet worden voldaan anders word een incasso bureau ingeschakeld en zijn de bijkomende kosten voor mij.

Mijn vraag: Moet ik betalen of niet?

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2014 14:04
    —
Zolang je abonnement doorloopt zul je moeten betalen, ongeacht het feit of je nu naar de sportschool gaat of niet.
Je zult dus eerst je abonnement moeten stopzetten, via dat uitschrijfformulier.
En ja, tot die tijd moet je betalen.

#3:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2014 14:08
    —
Het stopzetten van een incassomachtiging is niet hetzelfde als het beëindigen van een abonnement.

Je hebt een abonnement afgesloten bij de sportschool en je bent daarbij de verplichting aangegaan om maandelijks het abonnementsgeld te voldoen. Daaraan geef je uitvoering door middel van de incasso-opdracht. Als je die betaalwijze stopzet, zul je dus op een andere wijze moeten betalen. Pas als je de overeenkomst (het abonnement) beëindigt, hoef je niet meer te betalen.

De vraag is dus: heb je rechtsgeldig opgezegd? Hoe heb je de sportschool geïnformeerd dat je van het abonnement af wil?

#4:  Auteur: PIakstift BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2014 14:28
    —
Dat is vrij duidelijk. Bedankt voor de hulp.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl