Mondeling aangaan arbeidsvoorwaarden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Mondeling aangaan arbeidsvoorwaarden Auteur: joreva BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 16:49
    —
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het mondeling aangaan van arbeidsvoorwaarden. Is er dan een arbeidsovereenkomst ontstaan?
Het mondeling aangaan van een overeenkomst is toegestaan maar ik kom er niet uit of het accepteren van arbeidsvoorwaarden ook een overeenkomst tot stand laat komen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: do 24 apr 2014 11:11
    —
Deze huiswerkvraag heb je al gesteld!

Als je nu eens eerst je eigen bedenkingen weergeeft, dan helpen mensen je waarschijnlijk graag verder! En wellicht leer je dan ook nog iets... bonus!!

#3:  Auteur: joreva BerichtGeplaatst: do 24 apr 2014 17:54
    —
Wij hebben zelf al een aantal dingen opgezocht zoals u ook kunt lezen. Wij hebben de cursus Arbeidsrecht nog niet gehad dus weten hier bijna niets over. Vandaar dat wij hulp zoeken. Wat wij zelf al hebben gevonden is dat het mondeling aangaan van een overeenkomst mag. Maar onze grote vraag is betekent het accepteren van arbeidsvoorwaarden dat er een arbeidsovereenkomst is ontstaan? Een overeenkomst ontstaat normaliter door aanbod en aanvaarding maar is hier wel sprake van wanneer je mondeling arbeidsvoorwaarden accepteert.

#4:  Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: do 24 apr 2014 20:46
    —
joreva schreef:
Wij hebben zelf al een aantal dingen opgezocht zoals u ook kunt lezen. Wij hebben de cursus Arbeidsrecht nog niet gehad dus weten hier bijna niets over. Vandaar dat wij hulp zoeken. Wat wij zelf al hebben gevonden is dat het mondeling aangaan van een overeenkomst mag. Maar onze grote vraag is betekent het accepteren van arbeidsvoorwaarden dat er een arbeidsovereenkomst is ontstaan? Een overeenkomst ontstaat normaliter door aanbod en aanvaarding maar is hier wel sprake van wanneer je mondeling arbeidsvoorwaarden accepteert.


Dat een meervoud aan universitair studenten rechtsgeleerdheid zelf niet kan opzoeken wat de voorwaarden zijn voor het ontstaan van een contract, geeft wel aan hoe lui men kennelijk tegenwoordig is, c.q. hoe slecht de opleiding tegenwoordig in elkaar zit.

Wij doen niet jouw huiswerk vriend.

#5:  Auteur: joreva BerichtGeplaatst: do 24 apr 2014 20:57
    —
Wij vragen niet om commentaar op onze vraag maar om een antwoord. Ga ergens anders zeiken en niet op een forum waar mensen met VRAGEN kunnen komen. En uitspraken over de luiheid van studenten hebben wij ook geen behoefte aan.

Bedankt voor de hulp hé, vriend

#6:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 10:51
    —
joreva schreef:
Wij vragen niet om commentaar op onze vraag maar om een antwoord. Ga ergens anders zeiken en niet op een forum waar mensen met VRAGEN kunnen komen.


Je hebt zeker het recht om je huiswerkvragen te stellen op dit forum, maar dat wil niet zeggen dat je ook het recht op beantwoording ervan hebt. Het wordt er bovendien niet beter op om eerst een vraag te stellen, en die vervolgens nog een keer, zij het korter geformuleerd, opnieuw te stellen.

De meeste vaste beantwoorders zitten hier omdat ze anderen willen helpen met hun kennis. Ik in ieder geval wel.

Ik zit hier dus niet om jouw huiswerk te doen. Ik wil je daarentegen wel graag helpen om iets te leren, maar dan verwacht ik ook dat je zelf al wat moeite hebt gedaan. Die moeite gaat iets verder dan enkel de mededeling dat een mondelinge overeenkomst ook een rechtsgeldige overeenkomst is.

Ik zal je desalniettemin toch al een beetje helpen. Als je eerste vraag de werkelijke huiswerkopdracht is, dan heb je aan beantwoording van je tweede vraag eigenlijk helemaal niets; je hebt daarin namelijk een belangrijke nuance weggelaten. Succes met de tip!

#7:  Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 17:26
    —
joreva schreef:
Wij vragen niet om commentaar op onze vraag maar om een antwoord. Ga ergens anders zeiken en niet op een forum waar mensen met VRAGEN kunnen komen. En uitspraken over de luiheid van studenten hebben wij ook geen behoefte aan.

Bedankt voor de hulp hé, vriend


Je kunt er wel geen behoefte aan hebben, maar je vergeet volgens mij wel aan welke kant van de tafel je zit. Jij wilt hulp, wij willen het in zijn algemeenheid wel bieden maar niet om jouw huiswerkvraagjes op te lossen, zeker niet als het zulke basale vragen zijn dat je die na de tweede dag van je rechtenstudie al had moeten kunnen beantwoorden. En met een attitude als deze ga je het hier niet redden vriend.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl