betere studiemethode?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: betere studiemethode? Auteur: mikeb070 BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 13:31
    —
Beste allemaal,

Ik ben een eerstejaars rechtenstudent en loop tegen het volgende probleem aan. Vooralsnog haal ik mij tentamens, alleen vallen de cijfers meestal behoorlijk tegen. Zo haal ik soms een 9.2 of een 8.3, maar de laatste tijd blijf ik steken op 6.7, 6.2, 6.1 et cetera. Nu zijn er wellicht een hoop mensen die tekenen voor geen her tentamens en alles gewoon halen, maar ik vind het zo zonde voor mijn gemiddelde, dat ik overweeg her tentamen te doen om mijn gemiddelde op te halen.

Zoals gezegd haal ik alles met de reguliere kans, alleen wil ik mijn cijfers dus opkrikken. Zijn er mensen met tips omtrent het leren, die ze met mij willen delen?

Alvast dank voor de reacties!

#2:  Auteur: 1e_jaars_fiscaal_recht BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 14:20
    —
- Ja de beste tip is nabesprekingen gaan. Kijk WAAR je punten laat liggen. Wedden dat die 6,2 of 6,1 bij vakken als goederenrecht, bestuursrecht of contractenrecht liggen? Zeker het eerste jaar heb je zowat voor ieder vak oefententamens. Dus waarom niet 4 oefententamens maken en dan pas naar het officiele tentamen? Dat scheelt.

- MAG je voldoendes in Leiden wel herkansen? Veel universiteiten mag het niet (snap dat niet precies waarom niet).

- repetitor. Dan kan die kijken waar je punten laat liggen.

- 6,1 en 6,2 (geen idee wat jullie gemiddelde is) sommige vakken als bestuursrecht haalden bij ons het eerste jaar nog geen 26% (slecht leren en onderschatten) , maar opzich voor goederenrecht voor de eerste keer leuk cijfer. Ik had een 3 Smile



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl