Internationaal recht!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Internationaal recht! Auteur: Gregor1994 BerichtGeplaatst: ma 14 okt 2013 12:56
    —
Hallo mensen,

Jaja daar ben ik weer met een vraag. Het gaat namelijk om internationaal recht. Heb een krantenartikel gevonden over internationaal recht, alleen moet ik er nog een wetsartikel bij zoeken. Dit is nogal lastig, gezien mijn kennis in het internationaal recht gering is.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21616234/__Nederland_tekent_verdrag__.html

Dit is het krantenartikel. Inmiddels heb ik al gekeken bij de Wet Wapens en Munitie, maar of ik hier wijzer van ben geworden? Dat niet zozeer, ik lees artikelen zoals dat het verboden is om een wapen te hebben etc etc. Maar geen bijpassend artikel omtrent verdragen over wapenhandel. Het moet een artikel zijn die dus relevant is bij het artikel.

Ik hoef niet direct een antwoord, alleen een richtlijn zou al een helpende hand zijn!

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 14 okt 2013 15:26
    —
Op wat voor manier moet het wetsartikel in verband staan met het krantenartikel en/of het verdrag waar dat artikel over gaat?

#3:  Auteur: Gregor1994 BerichtGeplaatst: ma 14 okt 2013 15:39
    —
bona fides schreef:
Op wat voor manier moet het wetsartikel in verband staan met het krantenartikel en/of het verdrag waar dat artikel over gaat?


Welke wetsartikelen zijn in deze situatie of dit artikel van belang?

Dit staat precies in mijn studiewijzer. Het is dus nogal lastig als je vrijwel geen kennis hebt over internationaal recht als je me snapt. Denk wellicht een artikel dat een verbod aangeeft op het handelen van wapens, maar waar kan ik dat zoal vinden? In de Wet Wapens en Munitie of in het Europees recht.

#4:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: ma 14 okt 2013 19:23
    —
Bij het ondertekenen van verdragen zijn artt. 90-95 Grondwet van belang.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl