Content Syndication
|
|
|
|
|
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Medewerker
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 1
|
Geplaatst: do 24 apr 2014 16:46 Onderwerp: Mijn werkgever weigert ziektemelding in behandeling te nemen |
|
|
Goedemiddag,
Na wikken en wegen toch besloten hier een topic aan te maken. Ik zal de situatie proberen uit te legen.
Betrokkene waar het omgaat is een overeenkomst aangegaan als taxichauffeur bij een ondernemer welke aan is gesloten bij een taxi centrale.
Overeenkomst tussen werkgever en werknemer is gesloten op 15-01-2014 voor de periode van 6 maanden.
Contract is echter NIET ondertekend door de ondernemer, maar door de manager van de taxi centrale. Salaris wordt maandelijks contact uitbetaald door de manager van de taxi centrale. Er is dus nauwelijks contact tussen de ondernemer en werknemer.
Op 07-03-2014 meldt werknemer zich ziek bij de manager. Die doet dit door middel van een whats app bericht en stuurt later een brief nadat manager aangeeft twijfel te hebben over ziektemelding. Werknemer verzoekt in de brief een afspraak met arbo arts welke kan vast stellen dat werknemer daadwerlijk ziek is en niet kan werken.
Rondom 11 Maart ontvangt werknemer een brief waarin hij door de taxi centrale wordt doorverwezen naar de ondernemer. Ook de manager van de taxi centrale en die maandelijks zelf het salaris overhandigd weigert acceptatie van de ziektemelding.
Ondernemer weigert contact op te nemen met werknemer. Neemt de telefoon niet op, adres welke bij KvK bekend is staat leeg. Reageert niet op brieven, reageert niet whats app berichten. Neemt niet meer anoniem op.
Werknemer zit nu al bijna 3 maanden zonder inkomsten. Het salaris van de maand februari welke werknemer volledig gewerkt heeft weigert de manager ook uit te betalen.
Ter informatie: Werk wordt uitgegeven door de taxi centrale City Tax
Het voertuig waar werknemer inreed, dus die taxi staat ook onder naam van de manager van taxi centrale. Er is dus eigenlijk niet eerder contact geweest met ondernemer omdat alles via de taxi centrale verliep.
Werknemer zit met de handen in het haar en heeft geen geld voor een advocaat. Hoe kunnen we dit het best nu nog aanpakken?
Ik heb overigens contact gehad met juridisch loket met deurwaarderskantoor voor opeisen van loon. Met het CWI, maar niemand kan ons verder helpen. Allemaal verwijzen ze ons door of naar een advocaat of ondernemer/manager van city tax. Maar de laatste weigert dus elke medewerking.
Overigens is het zeker dat manager van city tax en ondernemer, onder 1 hoedje een plannetje hebben gesmeed om geen enkele medewerking te verlenen en het salaris dus ook niet uit te betalen. Beide weigeren iedere medewerking ondanks dat medewerker dus nog een contract heeft. |
|
|
|
|
dr.dunno
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 25 apr 2014 17:38 Onderwerp: Re: Mijn werkgever weigert ziektemelding in behandeling te nemen |
|
|
Medewerker schreef: | Goedemiddag,
Na wikken en wegen toch besloten hier een topic aan te maken. Ik zal de situatie proberen uit te legen.
Betrokkene waar het omgaat is een overeenkomst aangegaan als taxichauffeur bij een ondernemer welke aan is gesloten bij een taxi centrale.
Overeenkomst tussen werkgever en werknemer is gesloten op 15-01-2014 voor de periode van 6 maanden.
Contract is echter NIET ondertekend door de ondernemer, maar door de manager van de taxi centrale. Salaris wordt maandelijks contact uitbetaald door de manager van de taxi centrale. Er is dus nauwelijks contact tussen de ondernemer en werknemer.
Op 07-03-2014 meldt werknemer zich ziek bij de manager. Die doet dit door middel van een whats app bericht en stuurt later een brief nadat manager aangeeft twijfel te hebben over ziektemelding. Werknemer verzoekt in de brief een afspraak met arbo arts welke kan vast stellen dat werknemer daadwerlijk ziek is en niet kan werken.
Rondom 11 Maart ontvangt werknemer een brief waarin hij door de taxi centrale wordt doorverwezen naar de ondernemer. Ook de manager van de taxi centrale en die maandelijks zelf het salaris overhandigd weigert acceptatie van de ziektemelding.
Ondernemer weigert contact op te nemen met werknemer. Neemt de telefoon niet op, adres welke bij KvK bekend is staat leeg. Reageert niet op brieven, reageert niet whats app berichten. Neemt niet meer anoniem op.
Werknemer zit nu al bijna 3 maanden zonder inkomsten. Het salaris van de maand februari welke werknemer volledig gewerkt heeft weigert de manager ook uit te betalen.
Ter informatie: Werk wordt uitgegeven door de taxi centrale City Tax
Het voertuig waar werknemer inreed, dus die taxi staat ook onder naam van de manager van taxi centrale. Er is dus eigenlijk niet eerder contact geweest met ondernemer omdat alles via de taxi centrale verliep.
Werknemer zit met de handen in het haar en heeft geen geld voor een advocaat. Hoe kunnen we dit het best nu nog aanpakken?
Ik heb overigens contact gehad met juridisch loket met deurwaarderskantoor voor opeisen van loon. Met het CWI, maar niemand kan ons verder helpen. Allemaal verwijzen ze ons door of naar een advocaat of ondernemer/manager van city tax. Maar de laatste weigert dus elke medewerking.
Overigens is het zeker dat manager van city tax en ondernemer, onder 1 hoedje een plannetje hebben gesmeed om geen enkele medewerking te verlenen en het salaris dus ook niet uit te betalen. Beide weigeren iedere medewerking ondanks dat medewerker dus nog een contract heeft. |
Ik ben geen zeer ervaren arbeidsrechtdeskundige, maar kan wel het volgende meegeven. Een ziekmelding is een feitelijke handeling, die niet afhankelijk is van de wil van de ontvanger. Overigens is over whatsapp berichten naar ik mij herinner niet al te lang geleden nog een arrest gewezen in een vergelijkbaar geval, waarbij de rechter het getoond zijn van twee vinkjes als teken van ontvangst accepteerde als een melding vanuit de werknemer aan de werkgever (ging geloof ik ook over een ziekmelding). Dit is hier minder relevant, omdat de werkgever reeds zelf gereageerd heeft (afwijzend of niet is niet relevant in dat opzicht). Je hebt verzocht om hulp en kennelijk meerdere keren.
Dat men daarop afwijzend reageert is bedrijfs-economisch begrijpelijk, echter juridisch niet steekhoudend. De werkgever en werknemer hebben een gezamenlijke verplichting tot re-integratie op een zo kort mogelijke termijn na ziekte. Uit de thans beschikbare feiten lijk je meerdere keren je te hebben ingespannen, echter de werkgever werkt niet mee (of het nu gaat om de manager (iemand die kennelijk de firma leidt en vertegenwoordigt) of de eigenaar, dat boeit niet in beginsel). Ongetwijfeld in de hoop dat alvorens hier werk van kan worden gemaakt, jij denkt dat je geen verhaal meer hebt omdat dat halve jaar voorbij is.
Ik zou een ingebrekestelling per aangetekende EN gewone post versturen aan de directie van de firma, waarin je alsnog je niet ontvangen salaris eist conform de overeenkomst voor de missende maand en ook medewerking aan de ziekmelding, dit alles binnen twee weken na dagtekening. Overigens, als je nu al het idee heeft dat de tent over de kop zal gaan, kun je jezelf ook afvragen of een faillissementsaanvraag niet meer op zijn plaats is; immers van een kale kip valt niet te plukken.
Sterkte. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
|
|
|
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|